Tulpentoernooi geslaagd! Impressies van een deelnemer.

Een geslaagd toernooi op zaterdag 24 maart 2018 bij Spijkerman Eten & Drinken te Purmerend!
Gesponsord door Polder Pride Quality Tulips (www.polderpride.com) en Spijkerman Eten & Drinken werd het jaarlijkse Tulpentoernooi, georganiseerd door de Schaakclub Purmerend, gehouden.

Met een goede opkomst met een gevarieerde mix van senioren, junioren, dames en speelsterkten werd er enthousiast in vijf groepen van 8 personen gespeeld.

Na drie ronden spelen werd er in het restaurant in informele sfeer geluncht, waarna men zich ontspannen en gevoed op de volgende vier ronden wierp.

De jeugdspelers behaalden goede resultaten. Zij speelden hun partijtje danig mee zodat zij in sommige groepen in de prijzen vielen.
Voor de strijd in de hoofdgroep om de wisselbeker moest een barrage gespeeld worden door vier spelers. Hun verrichtingen werden met veel interesse door de omstanders gevolgd.

Uiteraard gaf Polder Pride na afloop aan iedere deelnemer een prachtige bos gemengde tulpen mee.

Kort samengevat: een zeer geslaagd toernooi met tevreden deelnemers en met de belofte dat volgend jaar er weer een tulpentoernooi zal zijn.

Een prachtige bos gemengde tulpen geschonken door Polder Pride

Onder grote belangstelling wordt de barrage gespeeld voor de vier topplaatsen.

Een strijd om seconden. Pieter had twee seconden minder nodig dan Warner.

De barragespelers na de strijd gehuldigd met Polder Pride tulpen. Fred Slingeland (2e v.l., derde plaats) geeft de beker over aan Barry Brink (2e v.r.). Warner de Weerd (links) werd vierde en Pieter Hopman werd tweede. Kees Pruis, voorzitter van de schaakclub, neemt de officiële foto van de spelers.

Binnenkort kunt u een gedetailleerd verslag van het toernooi op deze website tegemoet zien.