v2J sluit competitie debuut fantastisch af

Vandaag speelde ons  v2J haar laatste wedstrijd van het seizoen. Ditmaal een thuiswedstrijd tegen het altijd lastige Volendam. Onze gasten hadden geen probleem met het vervroegde aanvangstijdstip en om 19.30 uur begonnen dan ook de partijen.

Bord 3
Sandro Gaeta (net senior) speelde direct fel op de aanval maar zijn tegenstander Jan Schilder (rating 1315) pareerde elke poging. In het middenspel dacht Sandro zijn tegenstander mat te zetten maar dit was een foutje met als gevolg een verloren toren. Zijn tegenstander werd hierdoor iets te enthousiast en raakte per abuis de verkeerde toren aan. Hierdoor ontstond als nog een ondekbare mat stelling. Zijn tegenstander gaf dan ook op, 1-0!

Bord 4
Coach Chris (dit jaar begonnen) speelde eveneens fel op de aanval tegen Jan Ettema (rating 1230). Hierdoor kreeg hij in het middenspel de overhand. Na een slimme loper zet werd de E-lijn geopend. Zijn tegenstander kwam hierdoor onder druk en Chris kwam al hierdoor dan ook een toren voor. In het eindspel maakte Chris het mooi af ondanks dat zijn tegenstander nog een dame had, 2-0!

Tussenstand 2-0, dus minimaal gelijk 😉

Bord 1
Romayn Brandsma (pas 9 jaar) speelde een mooie wedstrijd tegen Ronald Klepper (geen rating, tpr 1205). Ondanks een torenverlies in het middenspel wist Romayn de druk op zijn tegenstander te houden. Zijn tegenstander werd hierdoor toch enige tijd onrustig. Later  wist hij  echter de mat dreiging af te weren en in het eindspel het volle punt binnen te halen, 2-1.

Bord 2
Vladimir Bartels (pas 10 jaar)  speelde een tactische wedstrijd tegen Jan Sier (geen rating, tpr 1369). Het middenspel duurde erg lang omdat geen van de spelers een directe opening wilde creëren. Vladimir begon het eindspel echter ijzersterk en kwam direct in het voordeel. Het werd langzamerhand erg warm en ook iedereen (ook clubleden) zat gespannen te kijken. De wedstrijd eindigde dan ook in remise, 2,5 – 1,5!

Eindstand 2,5 -1,5 dus 2 matchpunten!

Indien de kampioen Z.S.C. Saende haar sportieve plicht doet tegen het Witte Paard dan zit de 3e plek er nog in voor ons competitie debuut. Een prachtige prestatie van onze jeugd waar wij als club nog veel plezier aan gaan beleven.

Zoals beloofd gaan we dit nog afsluiten bij de Burger King 😉