v2J verslaat Het Witte Paard (viertallen)

Na 3 thuiswedstrijden speelde v2J de vierde wedstrijd uit tegen het altijd lastige Het Witte Paard uit Zaandijk. Door de wedstrijdleider Jan Rot werd eerst geinformeerd waar het team was, de kids liepen om hem heen ;-), en daarna gaf hij ook nog eens aan dat de onderlinge stand in de maand februari 2 -1 in de voordeel van Het Witte Paard was.

Team v2J begon in de vertrouwde opstelling met Romayn, Vladimir, Sandro en coach Chris tegen het op de 2e plaats staande team van HPW.

Sandro (nog ratingloos) speelde op bord 3 een puike partij tegen Jelle Groot (1056) en wist al snel de partij door een torenwinst naar zich toe te trekken. Hierna voerde hij het eindspel prima uit,  0-1 voor SC Purmerend.

Op bord 4 offerde coach Chris tegen Albert de Wit (beide ratingloos) per abuis een paard maar wist door druk te zetten op de flank zijn tegenstander zo onder druk te zetten dat hij zijn dame inleverde. Hierna kwam coach Chris niet meer in de problemen, 0-2 voor SC Purmerend.

Vladimir speelde tegen de beste speler van HPW op bord 2 (Hajo Bons, 1350) een mooie partij waarbij zijn tegenstander in het begin van het eindspel remise aanbod. Vladimir wist dat het 0-2 was en accepteerde maar al te graag dit aanbod ondanks het feit dat hij in een gewonnen eindspel stond (geen risico’s had coach Chris aangegeven), 1/2 – 2 1/2 voor SC Purmerend.

Op bord 1 speelde Romayn tegen Paul Groot (1327) en sterke partij met kansen op winst. Romayn belandde echter ook in het eindspel met 3 pionen achterstand. Dit was teveel van het goede maar Romayn gaf niet op en de gewenste PAT mislukte,  1 1/2 – 2 1/2 voor SC Purmerend.

Al met al een prachtige vrijdagavond met de eerste winst van v2J waardoor we nu 4e staan met nog de kans om bij de eerste 3 te eindigen. 24 maart spelen we de laatste wedstrijd thuis tegen Volendam en publiek is welkom!

De huidige stand:

https:\/\/www.nhsb.nl/index.php?pageID=2&seizoenID=2015&klasseID=617

De vierde wedstrijd van v2J

v2J verslaat nummer 2 met 2,5 – 1,5!

Verslag volgt.