Van huis-tuin en keukenschaker naar competitiespeler

Heel veel schaakverenigingen geven les aan kinderen, maar de volwassenen, die willen leren schaken komen er vaak bekaaid af…Vaak is er wel een training voor gevorderden, maar niet voor beginners of volwassenen, die wel een beetje kunnen schaken. Voor die groep bieden Pieter Hopman en Barry Brink nu elke donderdagavond een speciale training aan. Schaaktraining: Van huis-tuin en keukenschaker naar competitiespeler
Donderdag 15 dec a.s. beginnen we met een gratis training voor volwassen leden, die pas lid zijn geworden of dat misschien willen worden. Barry en Pieter zullen deze training geven in de centrale hal van Wijkcentrum Triton. Aanvang 19.45 uur. Training tot 21.00 uur en daarna een partij spelen.
Je leert dan je spel verbeteren, zodat je meer plezier aan het schaken beleeft en met nog meer succes aan de Keizer-competitie kunt deelnemen. Je leert o.a. beter combineren, een plan bedenken en een aantal openingen.
Bovendien krijg je een gratis account (als je lid bent of besluit lid te worden) voor Chessity. Hier geef ik op donderdag 15 december a.s een demo.
Je kunt met Chessity oefenen tot meesterniveau, maar je begint heel gemakkelijk. Daarna past het zich aan je sterkte aan. Je spel gaat met deze training en oefenen met Chessity snel vooruit, waardoor schaken nog veel leuker wordt!
Kom jij ook? Laat het me dan even weten. En meld je even bij Foppe af, als je al meespeelt aan de Keizercompetitie.
Tot donderdag!