Vlad Omota wint 1e editie Purmerend Open Jeugd Toernooi

Vandaag was de eerste editie van het Purmerend Open Jeugd Toernooi. Het was een prachtige sportieve dag en er waren ook schakers van buiten de provincie op af gekomen. Een nieuw concept geen bekers maar kleine geldprijzen en voor de niet winnaars natuurlijk ook nog een klein kanjer prijsje.

In groep A (jeugdrating >1000) was het gedoodverfde favoriet Vlad Omota (nummer 28 van Nederland, Kennemer Combinatie) die bijna foutloos speelde. Alleen in de laatste ronde moest hij een remise toestaan tegen Sven Damen van Schaakclub Purmerend die hiermee verdienstelijk 2 werd. Chaim Bookelman (Waagtoren) wist op basis van onderling resultaat tegen clubgenoot Klaas Jan Koedijk (Waagtoren) de 3e plaats te bemachtigen. De ratingprijs (<1250) ging naar Max Bookelman (Waagtoren).

In groep B (jeugdrating >500<1000) speelde tot de laatste ronde nog 6 kinderen om de prijzen. Het was echter Nederlands G pupillen kampioen Polle van Arendonk (Jsc Magnus Leidsche Rijn) die met een slimme remise de overwinning in deze groep wist te behalen. Alesha Smit en Lasse Bartels (beide Schaakclub Purmerend) eindigden op basis van onderling resultaat 2e en 3e.

De groep C was voor de beginnende schakers maar ook hier werd fanatiek geschaakt. Er moest zelfs een barrage aan te pas komen om de winnaar te bepalen. De winnaar werd Thijs Schols (Schaakclub Purmerend), Finn Otten (De Schaakmaat, Apeldoorn) werd 2e en Kevin de Rooij (Caissa-Eenhoorn) werd 3e.  De ratingprijs (<150) ging naar Simon Copper (Schaakclub Purmerend).

Voor alle uitslagen: klik hier

Groep A (Sven, Vlad, Chaim)

pojt2016-groep-a

Groep B (Lasse, Polle, Alesha)