Vladimir 2e, Romayn 3e op NHSB C kampioenschap

Dit weekend werd in Haarlem het NHSB PK C  kampioenschap gespeeld. Dit keer deden er 12 kinderen tot en met 14 jaar mee waarvan 3, onze toppers Dennis, Romayn en Vladimir,  van onze club.

Zaterdag was er in de 3e ronde al direct vuurwerk. De inmiddels meerdere keren gespeelde wedstrijd tussen Romayn en Vladimir eindigde in een remise waardoor beide aan het eind van dag 1 bovenaan stonde. Dennis bleef iets achter maar moest ook tegen het toptalent Arthur de Winter (speelde EK tot en met 12 jaar) welke hij verloor.

Zondag begon Vladimir en Romayn in een mineur. Beide verloren en de ronde daarna werd er remise gespeeld. Dennis wist zich op de achtergrond terug te vechten.  De 6e en tevens laatste ronde zou de beslissing brengen met wederom een club clash Vladimir tegen Dennis. Al snel werd duidelijk dat Arhur de Winter kampioen was door een snelle remise maar de plaats 2 en 3 was nog voor iedereen in bereik.  Romayn speelde remise waardoor de winnaar van Vladimir tegen Dennis de felbegeerde plek 2 nog zou kunnen behalen. Vladimir won en werd dus 2 en maakt kans om geplaatst te worden voor het NK.

De eindstand:

1. Arthur de Winter 4,5
2. Vladimir Bartels 4
3. Romayn Brandsma 3,5
    Shrey Jalty
    Tycho Bakker
    Mats de Jong
7. Dennis Jansma 3
    Jurriaan Boeren

Allemaal weer top gepresteerd. Een mooi resultaat!